ÁSZF

Vásárlási és Általános Szerződési Feltételek

Fontos információk röviden:
Ügyfélszolgálat
+36-30-343-1987 (munkanapokon 10-16)
kapcsolat@ajandekvac.hu

Fizetési lehetőségek:
Webáruházas rendelés során:

  • Banki átutalás - saját bankon/internetbankon keresztül
  • Bankkártyás fizetés - Paylike rendszeren keresztül
  • Utánvétes fizetés: az áru átvételekor a futárszolgálat kézbesítőjének készpénzben vagy bankkártyával

Kiszállítás és átvétel módjai:
A Váci Souvenir Bolt internetes oldalainak böngészéséhez nem szükséges bejelentkezni.
Az oldalon bemutatott termékek vásárlása során lehetősége van fiókot létrehozni, ahol a rendelés részleteit bármikor megtekintheti.
Az oldal alsó menüsorában lehetősége van megismerni az a webáruház adatkezelési
információit, vásárlási, szállítási feltételeit.
A rendelés során a jelen dokumentumban leírt feltételek szerint vásárlási szerződés jön létre az Üzemeltető és a rendelést leadó magánszemély vagy cég között.
A megrendelés folyamata közben a jelölőnégyzet kipipálásával kijelenti, hogy a szerződés tartalmát megismerte és elfogadja.
Az áruház fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatás bővítése/változása során előzetes egyezség és értesítés nélkül módosítsa az ÁSZF-et, és az oldalt használó felelőssége, hogy minden esetben ellenőrizze az adott, aktuálisan érvényes dokumentumot.

Jelen ÁSZF a Váci Souvenir Bolt - továbbiakban Webáruház -
használatának feltételeit tartalmazza:

A Webáruház adatai:
Név: Váci Souvenir Bolt – Váci Ajándékbolt
URL :
www.ajandekvac.hu
www.vacisouvenir.hu

A webáruház üzemeltető adatai:
Név: Deák Tünde E.V.
Székhely címe: 2600. Vác, Eszterházy Károly u. 9.
Levelezési címe: 2600. Vác, Eszterházy Károly u.
Számlavezető bank: OTP Bank Nyrt
Bankszámlaszám: 11742094-26988278
Nyilvántartási Szám: 19765701
Termékkínálat: ajándéktárgyak - ajándékcsomagok (kézműves termékek,
jellegzetes souvenir termékek Magyarországról, gasztronómiai jellegzetességek)
Adószám: 60272799133
Kapcsolattartó neve: Deák Tünde
e-mail: kapcsolat@ajandekvac.hu
telefonszám: +36303431987


Tárhelyszolgáltató: 
Név: EVOLUTIONET Kft.
Cím: 7342 Mágocs, Széchenyi u. 75.
A tárhely-szolgáltató weboldala: www.domain-tarhely.net
Telefonszáma: +36 30 503 1929

Webáruház ügyfélszolgálat:
Cím: 2600. Vác, Eszterházy Károly u. 9.
Telefon: 36-30-343-1987 (munkanapokon 10-16)
E-mail: kapcsolat@ajandekvac.hu
Ügyfélszolgálat nyitva tartása: Hétfő – Péntek: 10:00 – 16:00
Az ajándékbolt nyitvatartása eltér a webáruház ügyfélszolgálattól!

-------------------------------------------------------------------------------

Az általános szerződési feltételek 

A webáruház böngészése, látogatása nem alapul szerződésen, így nem is kell azt elfogadni. Akkor jön létre szerződés a webáruház és a felhasználó/vásárló között, amikor a webáruház szolgáltatásait igénybe veszi, azaz vásárlási szándékkal rendelést ad le.

Az adásvételi szerződés létrejötte: 

  1. A Webáruházban leadott megrendelés, majd az azt követő visszaigazoló e-mail során adásvételi szerződés jön létre a vásárló (továbbiakban felhasználó) és a webáruház üzemeltetője (továbbiakban szolgáltató) között. (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete) (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)
  1. Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja, a felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

Irányadó magyar jog szerint:

  • A fent meghatározott internetcímen elérhető webhelyet (a továbbiakban: webhely) üzemeltető Szolgáltató Magyarországról nyújtja szolgáltatását, a szolgáltatás Magyarországra irányul. A szolgáltatás nyújtására, Szolgáltatóra, valamint a Felhasználókra e szerződés keretein belül a magyar jog alkalmazandó.
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendelete (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
  • Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre (a továbbiakban: Ptk.),
  • a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvényre,
  • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényre,
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletre,
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényre,
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletre,
  • és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényre.
  1. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után a többi dokumentummal együtt hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.

 

 

Szerződési feltételek elfogadása: 

  1. Vásárlás, vagy fiók létrehozás/regisztráció során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a webáruház és a felhasználó között.
  2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.
  3. A weboldal tartalmával – beleértve a képi és szöveges megjelenést – kapcsolatban a szolgáltató minden jogot fenntart, azok szerzői jogi védelem alatt állnak. Tilos azokat részben vagy egészben letölteni, vagy másolni, a Szolgáltató engedélye, írásos hozzájárulása nélkül.

A vásárlás menete:

  1. A megrendelés összeállítása

A „Souvenir shop” menüpont alatt legördülő termékkategóriákban elhelyezett termékekre kattintva megismerheti a termék tulajdonságait. Egyes termékeknél több opciót is választhat (szín, méret, stb) Legördülő menüből kiválaszthatja a mennyiséget is. Egyedi termékekből csak egy darab készül, ezért nincs mennyiségi opció! Amikor kosárba helyezte, akkor a legutóbb választott termék fölött a képernyőn megjelenik a kosár tartalma. Ekkor újból a menüpontra kattintva visszatérhet az áruházba, és a fenti módon több terméket is rakhat a kosárba.vagy tovább haladhat a fizetési lehetőség felé.

1/a Alkohol tartalmú termékek:

Alkohol tartalmú terméket csak 18. életévét betöltött személy rendelhet. Megrendelésével elfogadja a Vásárlási feltételek ezen pontját. Az elfogadott ASZF után és a megrendelés során a szolgáltató ezt nem ellenőrzi. A megrendelő büntetőjogi felelőssége mellett vállalja a kijelentés valódiságát.

          2. A kosár használata

A kiválasztott termékeket a „kosár” ikonra kattintva ismét megtekintheti. Lehetőség van plusz tétel hozzáadásra, illetve a kiválasztott termékek törlésére is, majd a „kosár frissítése”-re kattintva véglegesítheti rendelési tételeit. Itt megjelenik a kosár értéke, majd kiválaszthatja a rendelt ajándéktárgy(ak) átvételének módját. Csomagküldő szolgálat igénylése esetén megjelenik a szállítási díj is, majd az összegzett vételár.

           3. Számlázási és szállítási adatok:

Számlázási adatok: Rendelés során itt adhatja meg személyes adatait. (itt lehetősége van adataival fiókot is létrehozni/egyben regisztrálni is, így legközelebb már nem kell megadni az összes adatot) Amennyiben új vásárló, a csillaggal jelölt mezőket kötelezően ki kell tölteni. Amennyiben már regisztrált nálunk, a „Visszatérő Vásárló vagyok” gombra kattintva az űrlap kitöltődik. Az adatokat ebben az esetben is le kell ellenőrizni.

Cégnév esetén az adószám is kötelező. A Cégnév beírásakor piros csillaggal kötelezővé válik az adószám helye is.

Szállítási adatok: Az oldal jobb oldalán a szállítási adatokat lehet megadni, amennyiben az eltér a számlázási adatoktól. Amennyiben a két cím azonos, úgy a fenti kék négyzetre kattintva eltűnik a mező, csupán a megjegyzés rész marad szabadon. Itt üzenetet hagyhat, megrendelésre, számlázásra, vagy szállításra vonatkozó plusz információkat.

Az adatok, és a kosárban levő termékek ellenőrzése után választható a fizetési mód.

Fizetési lehetőségek: 

  • Közvetlen banki átutalás - saját bankban illetve netbankon keresztül
  • Bankkártyával - Biztonságos bankkártyás fizetés © Paylike-kal
  • Utánvétes fizetés - készpénzben vagy bankkártyával az áru átvételekor

* Fizetési lehetőségekről részletesen lentebb a Fizetési módoknál tájékozódhat

             4. A megrendelés elküldése

A „megrendelés elküldése” gombra kattintva áruházunk fogadja az Ön megrendelését.

A fizetési mód kiválasztásától függően az utaláshoz szükséges információk/bankkártya adatait bekárő panel/vagy a megrendelés sikerességét igazoló felülettel találkozhat.

A sikeres vásárlásról néhány percen belül visszaigazoló e-mailt kap az adatoknál megjelölt e-mail címre. A megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, az újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani!

             5. A rendelés adatainak megtekintése

Itt jelenik meg az áruház bankszámlaszáma, ahová banki utalás esetén kérjük, utalja el a rendelés végén szereplő összeget. Készpénzes fizetés esetén itt nincs több tennivaló.

             6. A rendelés feldolgozása

Rendelését munkanapokon 10:00 – 18:00-ig dolgozzuk fel. Természetesen a nap bármely szakaszában – akár éjszaka is – adhat le rendelést, mi azt a következő munkanapon feldolgozzuk. A napközben leadott rendelést még aznap csomagoljuk, és a vételár beérkezésének napján adjuk át a futárszolgálatnak, aki 2 azaz kettő munkanapon belül a megadott címre viszi a rendelést.  Pénteki, vagy hétvégén leadott rendeléseket hétfőn reggel adjuk át a szállító cégnek. A két napos szállítási idő itt is érvényes. Személyes átvétel esetén a rendelés másnapjától, telefonon vagy e-mailben egyeztetett időpontban vehető át Vácon az ajándékboltban.

             7. Számla

A vásárlásról minden esetben számlát állítunk ki a vásárlás során megadott számlázási adatokkal. 2020 július 1-től a céges rendelés során kötelező az adószám feltüntetése is.

 

A termék lényeges tulajdonságai

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain. A kerámiák, palackozott italáruk „törékeny” jelzővel ellátottak, mely azt jelenti, szállításánál különös gonddal figyelnek az ön csomagjára.

Árak

A Webáruházban közzétett árak a pénztárnál fizetendő bruttó árak, a szállítási díj nélkül. Végösszeg a rendelés során, a fizetési opció előtt kerül összeadásra. Oldalunkon rendszeresen találhatók akciós árú termékek, melyek ára itt is a fizetendő bruttó árat jelenti.  A törékeny áru szállítása, tételenként +750 ft, mely a szállítási összeghez adódik. Az akció időtartama a termék leírásánál kerül feltüntetésre.

A feltüntetett árak minden esetben a készlet erejéig érvényesek, azaz amennyi az adott termékből a kosárba helyezhető. 2022-ben a beszerzési árak változásai miatt az utánrendelt termékek ára eltérhet a korábbitól. Amennyiben több darab terméket szeretne, mint amennyi készleten van, annak áráról minden esetben tájékoztatót küldünk, és az új árat az új készletnél is feltüntetjük.

Szállítási díj: 
A webáruházban kosárba helyezett termékek kiszállítási díja egységesen 1800 ft/csomag.
Törékeny áru esetében +750 ft/csomag

Nagyobb mennyiségű egyedi rendelés esetén a 3 kilogrammot meghaladó csomag szállítási díja a visszaigazolásban kerül feltüntetésre, a csomag súlyától függően.

 

Kiszállítás, személyes átvétel

 A Váci Souvenir Bolt webáruházában vásárolt ajándéktárgyakat többféle módon át tudja venni.

    1. Személyes átvétel:

    Kiválasztott ajándéktárgyait, díjmentesen átveheti váci ajándékboltunkban a rendelést követő naptól, telefonon vagy e-mail-ben egyeztetett időpontban. Amennyiben banki utalást választott, az összeg beérkezése után értesítjük önt, hogy a csomag átvehető. Átvételkor történő fizetés jelenleg csak készpénzben. Az ajándékboltban a személyes vásárlás jelenleg szünetel, így csak a csomag átvételére és kifizetésére van lehetőség.

    1. MPL futárralszolgálattal történő kézbesítés:

    Kiválasztott ajándéktárgyait átveheti Magyarország területén az Ön által megadott címen. A termékek kiszállítását, szerződött partnerünk, az MPL-futárszolgálat biztosítja. A szolgáltató (1-3 munkanapon belül) a vásárlóval egyeztetett időpontban kézbesíti a csomagot.E-mailben és/vagy telefonon értesítik a várható szállítás időpontjáról. A csomag feladása után interneten nyomon követhető az alábbi linkre kattintva:

    https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal

     

    Szállítási határidő:

    1-3 munkanap. Termékeink 90%-a készleten van, annak elérhetőségét igyekszünk a webshopban is feltüntetni. Nagyobb tételű, vagy egyedi megrendelésű igény esetén - ha nincs készleten a választott mennyiség -  minden esetben felvesszük Önnel a kapcsolatot, a beérkezés várható idejével kapcsolatban. Ennek megfelelően a szállítási határidő is módosul. Ajándékcsomagok a készlet függvényében maximum 4-5 munkanap.

    A kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag átvételekor kérem ellenőrizze a csomag sértetlenségét. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.

Fizetési módok

  1. Webáruház felületén: Banki átutalás (előre utalás) Amennyiben nem szeretne készpénzzel fizetni, lehetősége van saját bankjának biztonságos felületén átutalással rendezni a számlát. A visszaigazolásban feltüntetett végösszeg tartalmazza a termék árát és-ha van- a szállítási díjat. Az összeg közvetlenül a szolgáltató bankszámlájára érkezik. A megjegyzés rovatban kérem, tüntesse fel a RENDELÉSI SZÁMOT.
  2. Webáruház felületén: Pay-pal rendszeren keresztül, az ön e-mail címével (jelenleg nem választható)
  3. Webáruház felületén: Bankkártyával, a Paylike biztonságos rendszerén keresztül.

Webáruházunk a Paylike által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a Paylike pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a Paylike érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztat. A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámládon. Kérjük, olvasd el részletes tájékoztatónkat!

Fizetéshez használhatod:

  • Mastercard vagy Maestro bankkártyádat
  • Visa vagy Electron bankkártyádat

A vásárló fizetésekor személyes- és kártyaadatai egy alkalommal sem kerülnek át a kereskedőhöz. További tudnivalókért látogass el a Paylike weboldalára: https://www.paylike.hu

Bankkártyás fizetés lépései:

  • A Webáruház oldalán kiválasztott terékek kosárba helyezése után van lehetőség kiválasztani a bankkártyás fizetési opciót.
  • Ezt követően a "Megrendelés elküldése" gombra kattintva egy zárt felületen van lehetőség a bankkártya adatainak megadására. minden adat kitöltése után a fizetendő összeg erős színnel jelenik meg.
  • A kártyaadatok megadását követően a "Fizetés" gombra kattintva elindíthatod a tranzakciót.
  • A következő oldalon a fizetéshez szükséges visszaigazoló kódokat kell megadni.
  • A fizetést követően visszatérsz a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kapsz visszaigazolást.
  • A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, egy zöld mezőben nagy pipa jelzi a sikerességet.
  • A sikeres vásárlás után e-mailben is érkezik visszajelzés a megrendelés részleteiről.
  • Amennyiben nem kerülsz visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattintasz, illetve bezárod a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
  • Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vedd fel a kapcsolatot számlavezető bankoddal.

4. Utánvéttel: A csomag futártól való átvételével egyidejűleg készpénzben, vagy bankkártyával.

5. Személyes átvétel az ajándékboltban: készpénzben vagy bankkártyával az áru átvételével egyidejűleg az eladónak.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Elállási jog

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog

A webáruházban való vásárlás, a jelenlegi ASZF elfogadásával, „üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés”-nek minősül. Az ide vonatkozó 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. melléklet alapján, a fogyasztót 14 napos elállási jog illeti meg. Ebben az esetben Szolgáltató köteles a Vásárló által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni, ideértve a kiszállítás költségét is. A 14 napos elállási jog gyakorlásának kezdete, a fogyasztó által megrendelt áru átvételének napja.
A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a termék
visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. Szolgáltató azonban
követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. (Abban az esetben, ha a fogyasztó egyedi, személyre szabott termék előállítására adott megrendelést, nem illeti meg elállási jog. )

A megrendelő köteles a szerződéstől való elállás időtartama alatt a szolgáltató részére visszaküldeni, vagy a Váci Souvenir Boltban leadni a kifogásolt terméket. A pénzbeli visszatérítés módja megegyezik az eredeti ügylet során választott fizetési móddal, kivéve ha az üzemeltető a felhasználó kérésére más módot nem választ. Ezt írásban kell rögzíteni.

Elállási jog gyakorlása:

Amennyiben Felhasználó\Megrendelő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével) vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a webáruház részére.

Elállási nyilatkozatot itt töltheti le:

elallasi_felmondasi_nyilatkozat

 

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás, szavatosság

 a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Váci Souvenir Bolt - webáruház hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön
is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja

 

  1. Személyes bejelentés

A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgálta
tónál (Váci Souvenir Bolt, 2600. Vác, Eszterházy u. 9.). Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját, - a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.

 

  1. 2. Írásban történő bejelentés

A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (Váci Souvenir Bolt, 2600. Vác, Eszterházy u. 9) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (kapcsolat@ajandekvac.hu ).

Ekkor a levélnek tartalmaznia kell: - a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
vagy ide kattintva töltse le az űrlapot

elallasi_felmondasi_nyilatkozat

Oszd meg ezt: